Sep 24, 2009

Raya... Raya... Raya...!!! [Part 1]

1 Syawal 1430H/20.09.2009

Pagi raya mcm biasa, bangun pagi, pergi mandi sunat Aidilfitri, pakai baju Melayu, pakai songkok, turun rumah, amik air sembahyang jap pahtu terus naik motor menuju ke surau kat kampung utk sembahyang raya.. Lepas semayang n dengar khutbah raya, g salam2 dgn rakyat2 kat surau tu pahtu pergi ke umah Mak.. Salam2 dulu dgn mak2 sedara n sepupu sepapan n adik bdik aku yg ada kt situ terus balik umah... Lapar!! balik mencekik nasi minyak lak... Salam2 dgn ayah jap dgn kakak jap dgn adik jap baru mencekik... hehe :D Lepas kenyang, join family g raya kt umah2 jiran n pak sedara yg berdekatan.. Kembung perut jap akibat penyeludupan air berkarbonat dlm perut secara berleluasa..



Petang tu pergi beraya rumah member2 kamceng.. Mula2 pergi umah Ikmal.. kebetulan pergi sana, Sofi pun dtg.. Alamak!!! mcm lampu trafic light pulak kitaorg.. Nasib la aku kaler biru, kalu x, dh sah2 mmg trafic lite ikon kitorg ni!! hiks~



~ Amacam, ada gaya trafic lite dok??? ~

Lepas Sofi beransur pulang, aku menculik Ikmal jap... Ajak g raya umah Arif, mber kamceng aku masa kat kolej dulu2.. sekarang ni dia blaja kat Perak.. Bakal M.A.. Lupa nk snap pic dgn dia... Lepas balik g umah Arif terus g umah Nadiah, one of x-classmate kat UiTM KT... Lepas makan kenyang2 kat umah Nadiah kitaorg pun balik r... dapat makan makanan yg x pernah dijamah sekali hayat pun.. lupa dh nama dia, mcm lemang tp bukan lemang.. Popular kat Kelantan sana..
Balik dari umah Nadiah singgah kat Mesjid Terapung Kuala Ibai utk semayang asar...



~ Kat depan Masjid Terapung Kuala Ibai ~

Lepas hantar Ikmal balik umah aku pun balik umah jugak.. Malam tu aku teman kakak aku g Giant KT jap, cari barang dapur.. Perghh.. ramai siot org.. lepas g Giant, ktaorg g makan2 kat McD..



~ I'm Lovin It ~



To be continued.....




3 comments:

Mr.Homosapiensz said...

whoaaa!!!!!!

tersangat taste giler.......











tengok jacket tu!!!!!!

azli said...

Salam Aidilfitri sekali lagi dari kami http://firestartingautomobil.blogspot.com/
Salam Kenalan Dari Kami…

“Tanjung Puteri Pantai Gelora,
Selat Tebrau Kembara Mahkota,
Tibanya Syawal Disambut Gembira,
Salam Dihulur Kemaafan Dipinta”,

Jika tidak terlambat dan masih ade kesempatan ini

“Dalam kerendahan hati ade ketinggian budi..
Dalam kemiskinan harta ade kekayaan pekerti..
Dalam kelembutan lidah ade keterlanjuran kata
Dalam gurau dan senda tentunya ade silap berdosa”

Sempena Hari Raya Aidilfitri ini aku menyusun jari salam dihulur memohon ampun dan maaf atas segalanya..

Silalah berkunjung Ke blog kami ye…

Nasib baik bukan trafik light... merah berhenti hijau baru jalan.. lain taun lah lampu tukar warna biru... seharian mung musing raya kat umah member.. ade jumpa plaak sopy kat sana.. time raya cam ni lah dapaat jumpa kang kawan.. seronok gak kan.. lain masa susah nak jumpa..

ahmad jo said...

taste ke?? amiklah... duit g beli sendiri.. hiks~

Related Posts with Thumbnails
 
;