Dec 26, 2010

Orang Kuat Malaysia!

Malam ni aksi final bola sepak Malaysia vs Indonesia Piala Suzuki AFF 2010, perlawanan final terpenting buat Malaysia utk menjulang Piala AFF Suzuki utk kali pertama! Jom kita berkenalan dulu sikit2 dengan orang2 kuat yang mampu merealisasikan harapan2 rakyat Malaysia .. yeaahh!

PENJAGA GOL
Yang ni paling kuat sekali.. tak ada dia, tak mungkin Malaysia leh masuk final..
Nama dia ni, Khairul Fahmi Che Mat, berjersi no. 22. 
Mewakili Kelantan utk Liga Super.

PERTAHANAN/BEK KANAN
Mohd Sabre Mat Abu, berjersi no.2
Mewakili Kedah utk Liga Super

PERTAHANAN/BEK TENGAH
Mohamad Muslim Ahmad, berjersi no. 24
Mewakili Harimau Muda utk Liga M.

PERTAHANAN/BEK TENGAH
Mohd. Fadhli Mohd. Shas, berjersi no. 27
Mewakili Harimau Muda utk Liga M.

PERTAHANAN/BEK KIRI
Mohd. Asraruddin Putra Omar, berjersi no. 4
Mewakili Selangor utk Liga Super

SAYAP
Mohd. Amirulhadi Zainal, berjersi no. 21
Mewakili Selangor utk Liga Super

PEMAIN TENGAH
Amar Rohidan, berjersi no. 12
Mewakili Perlis utk Liga Super

PEMAIN TENGAH
Safiq Rahim, berjersi no. 8, (Kapten)
Mewakili Selangor utk Liga Super

SAYAP
Kunanlan Subramanian, berjersi no.16
Mewakili Negeri Sembilan utk Liga Super


PENYERANG
Norshahrul Idlan Talaha, berjersi no. 9
Mewakili Kelantan utk Liga Super

PENYERANG
Mohd Safee bin Mohd Sali, berjersi no.10
Mewakili Selangor utk Liga Super

Dan yang terpenting sekali,


K. RAJAGOBAL
Jurulatih Skuad Malaysia

harap2 mereka bermain dengan cemerlang dan lebih baik dari aksi separuh akhir menentang juara betahan, Vietnam.. Perlawan final pertama ni sangat penting utk menjadi bekalan ke final ke-2 di Indonesia.
Chayok2, Peteh Malaysia Peteh!!!
Malaysia Boleh!!!


30 comments:

Miss Izah Mohamed said...

hoho... xbrape minat pon bola.. tp sokong jugak la.. hope msia menang tunite

Siti Safiyyah said...

hee~ tak sabar nak tunggu malam ni.. :) harap malaysia menang! safee sali sila bace ni.hahhaha

::sherry:: said...

Good Luck Malaysia ! ;DD

Encik Tikus said...

aku suka cara norshahrul idlan talaha bawak bola, gempakk ! keh keh

fariehan ibrahim said...

yey! I minat k.rajagopal,
terbaekkk~! XD
gomo MALAYSIA gomo.

LittLeMyRsHMaLLoW said...

yEahhhh ! !
gO HarImAu gO !
sGt eXcitEd utK mLm iNi...
hARAp2 tAk mengEcEwAkan...

NICK IRFAN said...

harap malaysia menang malam ni! amin

Rafina Mimi Zairul Murni said...

malaysia menang 2-0 hehe :)

armouris said...

Malaysia boleh! main bola jangan sampai cedera - Kecederaan/Kematian di Padang Bola Sepak

❤ Cik Ain ❤ said...

sokong bola sepak malaysia... majulah sukan untuk negare. hehe. =)

yahya faqih said...

go indonesia!!!!!
hati hati sama firman utina dan okto maniani... go indonesia!!!

ahmad jo said...

@Miss Izah Mohamed: tak boleh tak minat, kena minat juagk.. :D
harap2 begitulah.... amin~

ahmad jo said...

@Siti Safiyyah: sabar... :D harap2 menang la.. amin~

ahmad jo said...

@Sherry: yeahh!!

ahmad jo said...

@Encik Tikus: tu la.. tapi belum ada rezeki nk sumbat gol.. hope mlm ni dia main better n sumbat gol byk2... ;)

ahmad jo said...

@fariehan ibrahim: hehehe.... mesti k. rajagobal suka dgr statement ni :D

ahmad jo said...

@LittLeMyRsHMaLLoW: harap2 begitulah... ;)

ahmad jo said...

@nick Irfan: amin~

ahmad jo said...

@Rafina Mimi Zairul Murni: yeahhh... kalau boleh nk 20-0.. kah3...

ahmad jo said...

@Armouris: hati2 main nanti, play safe! :D

ahmad jo said...

@Cik Ain: majulah semua utk Malaysia :D

ahmad jo said...

@yahya faqih: we will see.. apsti sengit nanti. watch out indonesia, harimau malaya akn mgganas mlm ini :D

kAziShA said...

khairul fahmi terbaek ^_^

tqaAwesome said...

tak minat bola gak tapi sebab malaysia kan, lawan ngn indon plak tu. rase berdebar plak. anyway hope malaysia menang!!

gyabooo~

hans said...

moga harimau mampu membaham garuda

P/S : Drama Antara Garisan Memang Layak Ditabalkan Drama Terbaik Anugerah Skrin 2010

ahmad jo said...

@Kazisha: harap Khairul Fahmi lebih kental dri biasa mlm ni ;)

ahmad jo said...

@TqaAwesome: All of Malaysians hope so.. amin~

Che Sakinah said...

malaysia boleh!!
keeper kite terer! go malaysia go!
sokongan di beri dari rumah! heheehheee..

kisahwanida said...

Salam kenal.....

memang org kuat Malaysia tapi mana Dato' Subhan Kamal.....

ayulunera said...

yeayh....mantap la malaysia...safee...power..heee

Related Posts with Thumbnails
 
;